ginekomastia

Ginekomastia

Ginekomastia to nadmierne powiększenie piersi u mężczyzn. Z problemem tym borykają się panowie w wieku pokwitania bądź przekwitania. Większe piersi są domeną kobiet, tak więc mężczyźni z tą przypadłością, nie tylko wyglądają dość specyficznie, ale i nie najlepiej się czują. Ginekomastia występuje wtedy, kiedy tkanka gruczołowa piersi ulega nadmiernemu rozrostowi. Daje to efekt kobiecych piersi, które podkopują poczucie męskości i komfort psychiczny.

Przeczytaj również o szczepionkach, jakie należy wykonać w trosce o swoje życie i zdrowie.

Przyczyny ginekomastii

Ginekomastia ma zróżnicowane podłoże, wśród przyczyn jej występowania wyróżnia się przede wszystkim:

• hypogonadyzm płciowy
  • choroby endykronologiczne
  • poalkoholowa marskość wątroby
  • otyłość

Ginekomastia występuje w postaci przerostu jednego lub obu gruczołów piersiowych bądź też nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jednym, skutecznym sposobem na usunięcie tego defektu, jest specjalistyczny zabieg chirurgiczny.

Operacyjne leczenie ginekomastii

Zabieg ginekomastii przeprowadza się dwoma metodami, w zależności od wyjściowej wielkości piersi. W przypadku niewielkiej ginekomastii, stosuje się odsysanie tłuszczu z obrębu piersi. Natomiast w sytuacji, kiedy ginekomastia spowodowana jest przerostem tkanki gruczołowej, lekarz podczas operacji usuwa przerośniętą tkankę, a czasami też nadmiar skóry. Mocno rozwinięta ginekomastia nie jest możliwa do usunięcia za pomocą odessania tkanki tłuszczowej. Żeby zredukować defekt kosmetyczny, lekarz musi usunąć cały gruczoł. Podczas zabiegu wykonuje się cięcie wokół brodawki sutkowej, dzięki któremu lekarz może nadać gruczołowi właściwy kształt. Operacja wykonywana jest w znieczuleniu ogólnym, a pacjent pozostaje w klinice przez 1 dobę po zabiegu. Po wykonanym zabiegu pod skórę wprowadza się specjalne dreny, których zadaniem jest odessanie płynu tkankowego, a na klatkę piersiową zakłada się opatrunek uciskowy.

Przeciwwskazania do zabiegu

Zabieg ginekomastii nie może być wykonywany u mężczyzn, którzy:

• cierpią na dużą nadwagę lub otyłość
  • zażywają leki anaboliczne
  • nadużywają alkoholu

Efekty zabiegu

Chirurgiczne leczenie ginekomastii modeluje klatkę piersiową, czyni ją jędrną i prawidłowo uformowaną. Klinika Prestige Clinic leczy ginekomastię na tyle skutecznie, że po zabiegu klatka piersiowa pacjenta, wygląda wyjątkowo naturalnie i symetrycznie. Zabieg wiąże się z pojawieniem się pooperacyjnej opuchlizny i zasinienia, które mijają w ciągu kilku dni. W wyjątkowo rzadkich przypadkach dochodzi do powikłań, takich jak infekcje, zaburzenia czucia w sutkach czy nierówności.

W przypadku osób z nadwagą lub otyłością, przed zabiegiem konieczne jest zrzucenie części zbędnych kilogramów, co tym samym spowoduje zmniejszenie ginekomastii i uzyskanie lepszego efektu.

Poznaj ofertę przychodni zdrowia rodzinnego i specjalistycznego.