Przeszczep włosów

Zdrowe, piękne włosy to wizytówka każdego z nas. Jednakże do ich utraty przyczyniają się nie tylko czynniki dziedziczne czy stres, ale również nieodpowiednia pielęgnacja czy niewłaściwa dieta. Problem łysienia dotyczy szczególnie mężczyzn, to u nich testosteron powoduje nadmierne wypadanie włosów i obumieranie mieszków włosowych. W takim przypadku jedynym ratunkiem jest przeszczep włosów. Transplantacja włosów daje trwałe i zauważalne efekty już po pierwszym zabiegu.

Skontaktuj się z nami, abyśmy mogli porozmawiać o Twoich potrzebach i wspólnie dobrać właściwe rozwiązanie. Naszym priorytetem jest komfort, zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów.

Przeszczep włosów w praktyce

Przeszczepy włosów wykonuje się wtedy, kiedy ludzkie mieszki włosowe nie są już zdolne do produkowania nowej tkanki, a stare włosy wypadają. Transplantację włosów stosuje się w przypadku:

• łysienia androgennego
  • ubytków włosów spowodowanych bliznami pooperacyjnymi, pourazowymi i napromieniowaniem
  • łysieniem spowodowanym stanami zapalnymi skóry.

Zanim włosy zostaną wszczepione na miejsce docelowe, dokonuje się ich pobrania. Miejscem pobrania mieszków włosowych może być potylica, bok głowy lub inna owłosiona część ciała. Podczas przeszczepu lekarz wykonuje mikronacięcia, do których wprowadza się pobrane wcześniej jednostki cebulowe. Przeszczep włosów w Prestige Clinic Wrocław wykonuje się w znieczuleniu miejscowym, a czas trwania zabiegu zależy jest od ilości przeczepionych jednostek. Zazwyczaj jednak nie przekracza 6 godzin. Kiedy wypadanie włosów nie może być zahamowane żadną metodą, przeszczep włosów jest najpewniejszą i najtrwalszym sposobem zachowania bujnej fryzury. Za jego pomocą można odbudować również ubytki w obrębie brwi, rzęs czy brody. Zabieg pozostawia jedynie małe blizenki, które szybko się goją, a po przeszczepie nie jest wymagana hospitalizacja ani rekonwalescencja. Pacjent musi się jedynie zgłosić na badanie kontrolne dzień po zabiegu.

Efekt – przeszczep włosów

Przeszczepione mieszki włosowe zaczynają produkować włosy, które już po 2-3 miesiącach osiągają standardowy wzrost. Zakola zostają zredukowane, wszelkie przerzedzenia zmniejszone, a pacjent może się cieszyć włosami o naturalnym kolorze i strukturze.

Koszt przeszczepu włosów

Koszt przeszczepu włosów zależy w głównej mierze od wyjściowej ilości włosów i znaczności przerzedzeń. W przypadku dużych ubytków stosuje się większą ilość jednostek włosów (mikrograftów), zazwyczaj ceny jednej jednostki wahają się w granicach 6-8 zł. Żeby ocenić przybliżony koszt zabiegu, trzeba wziąć pod uwagę, że do pokrycia małych zakoli potrzebne jest ok. 250-400 jednostek, natomiast duża łysina to nawet 3000 mikrograftów.

Przeciwwskazania do wykonania transplantacji włosów

Przeszczep włosów można wykonać u większości ludzi posiadających dobry stan zdrowia, a nawet u dzieci. Istnieje jednak grupa przeciwwskazań do wykonania tego zabiegu. Są nimi:

• ciężkie choroby ogólnoustrojowe (choroby układu krążenia, cukrzyca)
  • stany zapalne skóry głowy
  • uczulenie na środki znieczulające
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • przebyty zawał mięśnia sercowego.

Długość zabiegu: 4-5 godzin

Znieczulenie: miejscowe

Opieka pooperacyjna: nie wymaga hospitalizacji, wymagana wizyta kontrolna w dniu następnym. Przeszczep włosów pozwala na nowo cieszyć się atrakcyjnym wyglądem.

Przeczytaj również o szczepionkach, jakie należy wykonać w trosce o swoje życie i zdrowie.