Gojenie ran po implantach

Zdecydowałeś się już na implanty stomatologiczne Poznań? A może dopiero rozważasz ich wszczepienie? Niezależnie od tego, na jakim etapie podejmowania decyzji jesteś, warto wiedzieć ile czasu minie zanim znów będziesz mógł cieszyć się pełnym uśmiechem i zdrowym uzębieniem. Świadomość tego, jak wyglądać będzie proces gojenia ran po implantach może skutecznie zmniejszyć nasz stres przed zabiegiem. Zabieg ten nie trwa długo i jest wykonywany w znieczuleniu, ale wymaga odpowiedniej dbałości o dziąsła. Przebieg procesu osteointegracji, podczas którego dochodzi do integracji implantu z kością zależy od wielu czynników, w tym od indywidualnych predyspozycji pacjenta.

Ile czasu zajmie gojenie ran?

Sam zabieg implantacji wymaga rozcięcia dziąsła, by umieścić implant w kości. To, ile zajmie zagojenie się dziąseł po wszczepieniu implantu, zależne jest od wielu aspektów. Przede wszystkim od tego, ile zostało wykonanych wszczepów, im było ich więcej, tym cały proces będzie trwał więcej czasu. Naruszone tkanki muszą zrosnąć się i wydobrzeć. Zwykle wynosi to od 6 tygodni do nawet kilku miesięcy. Jednocześnie same tkanki dziąsła goją się po ok. 10-14 dniach.  W czasie kiedy dziąsło po wszczepieniu implantu nie jest jeszcze w pełni wygojone, powinieneś szczególnie dokładnie dbać o odpowiednią higienę jamy ustnej. Dzięki temu unikniesz zapalenia dziąsła i towarzyszącego mu bólu. Ból po wszczepieniu implantu uśmierzą leki przeciwbólowe. Pomocne jest również przykładanie zimnych okładów. Pozwoli to na pozbycie się opuchlizny po wszczepieniu implantu.

Jak zadbać o prawidłowe gojenie ran po implantacji?

Aby gojenie się dziąsła oraz tkanek kostnych w procesie implantacji przebiegało prawidłowo, należy pamiętać o poniższych zasadach:

• Przez około 2 tygodnie po zabiegu unikaj nadmiernego wysiłku fizycznego, uprawiania sportów oraz dźwigania ciężarów.
  • W pierwszych dniach po wszczepieniu implantu unikaj picia i jedzenia gorących płynów i napojów, nie pal papierosów i nie pij alkoholu.
  • Stosuj płukanki wspomagające gojenie się tkanek zalecone przez stomatologa.
  • Nie dotykaj językiem i palcami miejsca wszczepienia implantu.
  • W kilku pierwszych tygodniach po implantacji unikaj czyszczenia okolicy implantu, natomiast potem czyść ją delikatnie z użyciem miękkich szczoteczek.
  • Pamiętaj o konieczności usuwania resztek pokarmowych z jamy ustnej, zwłaszcza z miejsc bardzo trudnodostępnych.

Co powinno zaniepokoić?

Zabieg wszczepienia implantów stomatologicznych jest w pełni bezpieczny dla pacjenta. Tuż po jego zakończeniu może pojawić się pewien dyskomfort, który powiązany jest zazwyczaj z okresowymi dolegliwościami. Jednakże dziąsło po wszczepieniu implantu nie zawsze goi się w pełni prawidłowo. W rzadkich sytuacjach, po wszczepieniu implantu zębowego, u pacjentów mogą pojawić się groźniejsze objawy, które zazwyczaj wiążą się z koniecznością ponownej wizyty u stomatologa.  Koniecznie skonsultuj się z lekarzem jeśli przez dłuższy czas odczuwasz silny ból, dziąsło krwawi lub cały czas jest opuchnięte. Ponadto powinno Cię zaniepokoić jeśli z rany wydobywa się ropna wydzielina. Tego typu objawy świadczą o zapaleniu dziąsła albo odrzuceniu implantu. Innym, równie niepokojącym sygnałem jest zesztywnienie mięśni szczęki bądź szczękościsk. Co może go powodować? Prawdopodobnie mamy wówczas do czynienia z zapalaniem tkanek okołowszczepowych.

Dowiedz się więcej na temat usług oferowanych przez poznańską klinikę implantologiczną – Implanty Poznań