Niedowład – co to za stan?

Niedowład to stan, w którym mięśnie w danym obszarze ciała stają się słabsze i trudne do dobrowolnego poruszania się. Ten problem, który oczywiście może mieć ogromny wpływ na twoje codzienne funkcjonowanie, jest w rzeczywistości objawem zaburzenia podstawowego. W rzeczywistości wiele różnych chorób i urazów może prowadzić do deficytów funkcji motorycznych w organizmie.

Przeczytaj również: Zerwanie ścięgna Achillesa

Rodzaje niedowładu

Istnieje kilka różnych rodzajów niedowładu. Odmiany te zwykle nazywa się w zależności od regionu ciała dotkniętego schorzeniem. Jednakże najczęściej spotykane wersje tego stanu to:

• Monopareza: Osłabienie tylko jednej kończyny, takiej jak ręka lub noga.
  • Diparesis: Obszar ciała po obu stronach ciała, taki jak obie nogi lub obie strony twarzy, jest dotknięty osłabieniem.
  • Parapareza: Osłabienie obu nóg (a czasem części tułowia).
  • Niedowład połowiczy: Osłabienie dotykające zarówno ramienia, jak i nogi po jednej stronie ciała.
  • Podwójny niedowład połowiczy: Obie ręce i nogi są słabe, a jedna strona ciała jest bardziej dotknięta niż druga.
  • Tripareza: Osłabienie dotykające trzech z czterech kończyn ciała (np. Obie nogi i jedno ramię).
  • Quadriparesis: znany również jako tetrapareza, odnosi się do osłabienia wszystkich czterech kończyn ciała.
  • Pentapareza: Wszystkie cztery kończyny i głowa lub szyja są dotknięte osłabieniem.

Niedowład – przyczyny

Niedowład jest spowodowany uszkodzeniem nerwu ruchowego, który inicjuje ruch mięśni. Nerw uszkadza się w wyniku ucisku, wypadku, zawału lub krwotoku w mózgu lub wzdłuż jego przebiegu obwodowego. Ponadto uszkodzenia spowodowane uciskiem są często spowodowane przez guzy lub przepukliny dysków, które hamują transmisję sygnału przez kanał kręgowy. Niedowłady zwykle występują w następujących warunkach:

• Stwardnienie rozsiane
  • Dziecięce porażenie mózgowe (uszkodzenie mózgu we wczesnym dzieciństwie)
  • Udar
  • Poważny uraz mózgu
  • Przepuklina dysku
  • Zespół cieśni nadgarstka
  • Nowotwory

Niedowład – sposoby leczenia

W przypadku różnego rodzaju niedowładów, najskuteczniejszym sposobem ich leczenia będzie fizjoterapia Poznań. Wykwalifikowany fizjoterapeuta w ramach świadczonych usług pomoże Ci odzyskać sprawność i nauczy Cię funkcjonować ze schorzeniem. Dzięki zastosowaniu terapii narzędziowej tkanek miękkich oraz terapii manualnej, Twoje objawy zmniejszą się lub zostaną całkowicie zredukowane. Fizjoterapia może pomóc w radzeniu sobie z objawami niedowładu na następujące sposoby:

• Poprawa leczenia bólu i zmniejszenie zapotrzebowania na opioidy
  • Poprawa ruchu i mobilności
  • Pomaga zapobiegać upadkom
  • Zwiększenie powrotu do zdrowia po paraliżu
  • Poprawa równowagi
  • Poprawa powrotu do zdrowia po urazie lub urazie‌

Warto zdecydować się również na serię zabiegów w ramach usług masaż Poznań. Ulgę przyniesie Ci masaż relaksacyjny. Natomiast masaż tkanek głębokich uaktywni Twoje mięśnie i stawy poprzez głęboką stymulację.