Medycyna Estetyczna

Przygotowanie do operacji plastycznej

Każdemu roku bardzo wiele osób podejmuje decyzje o operacji plastycznej. To świetna możliwość, dzięki której możemy poprawić swój wygląd i pozbyć się kompleksów. Aczkolwiek należy pamiętać, że jest to jednak zabieg chirurgiczny, dlatego konieczne jest odpowiednie przygotowanie. Jak przygotować się do operacji plastycznej? Sprawdź to w naszym artykule – zachęcamy do przeczytania!

Skontaktuj się z nami, abyśmy mogli porozmawiać o Twoich potrzebach i wspólnie dobrać właściwe rozwiązanie. Naszym priorytetem jest komfort, zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów.

Przeczytaj również: Przeciwskazania do zabiegów chirurgii plastycznej

Przygotowanie – wybierz dobrego specjalistę

Podjęcie decyzji o operacji plastycznej to jedno, a wybór dobrego specjalisty to drugie. Należy pamiętać, że nie może to być przypadkowy lekarz. Zanim podejmiemy ostateczną decyzję, to warto sporządzić sobie listę potencjalnych lekarzy, którzy mogliby przeprowadzić nasz zabieg. Podczas wyboru kierujmy się kwalifikacjami i doświadczeniem. Jednakże nie zapominajmy także o tym, aby zapoznać się z opiniami na temat danego specjalisty. Dobrym wyborem będzie wybór lekarz, który specjalizuje się w wykonywaniu konkretnego zabiegu. Dzięki temu zyskujemy prawie że pewność, że nasza operacja plastyczna przebiegnie bez najmniejszych komplikacji.

Zanim udamy się do kliniki, warto zapoznać się ze wszelkimi informacjami dotyczącymi naszej operacji. W dzisiejszych czasach wszystko to możemy znaleźć w Internecie, dlatego nie powinno być to problematyczne. Sprawdźmy, na co powinniśmy się przyszykować, jakie mogą wystąpić komplikacje, jak i wiele innych ważnych kwestii.

Kolejny krok to wizyta w wybranej klinice. Trzeba wiedzieć, że pierwsza wizyta jest niezwykle ważna, gdyż to właśnie podczas niej ustala się najważniejsze kwestie dotyczące pacjenta. Mam na myśli m.in. to, czy istnieją jakieś przeciwwskazania do przeprowadzenia zabiegu. Pierwsza wizyta to także czas na rozwianie wszelkich wątpliwości – jeśli mamy jakieś pytania, to możemy je śmiało zadać.

Zapoznaj się z możliwymi efektami

Dobre kliniki zajmujące się wykonywaniem operacji plastycznych dają możliwość obejrzenia możliwych efektów – czyli po prostu zdjęć ‘’przed” i “po”, dzięki którym możemy sobie wyobrazić, jakie będą efekty po wykonanym zabiegu. To bardzo dobre rozwiązanie, gdyż w ten sposób możemy sprawdzić, czy na pewno jest to dobre miejsce do wykonania tak poważnego zabiegu.

Wiele osób zapomina o tym, że operacja plastyczna także wiąże się z pewnym ryzykiem. Nigdy nie możemy mieć pewność, że wszystko pójdzie po naszej myśli, choć wybierając renomowaną klinikę, zmniejszamy ryzyko, że wystąpią jakieś komplikacje. Przed przystąpieniem do zabiegu warto porozmawiać ze specjalistą, który poinformuje nas o możliwym ryzyku. Bardzo ważne jest także to, aby odpowiednio przygotować się do zabiegu – to z pewnością również wpływa na ryzyko zabiegu chirurgicznego.

Operacja plastyczna to inwazyjny zabieg. Należy pamiętać, że po jego przeprowadzeniu na pewno będziemy potrzebowali trochę czasu, aby dojść do siebie. Wykluczone jest więc to, że od razu wrócimy do wykonywania codziennych czynności. Będąc już na etapie przygotowywania się do operacji plastycznej, warto zapytać lekarza o czas po operacji, dzięki czemu uzyskamy bardzo cenne informacje – np. jakie leki wykupić, a także czego powinniśmy unikać przez dłuższy czas. To wszystko pozwoli nam na szybkie dojście do siebie po operacji plastycznej.