Szczepienia przed podróżą
Bez kategorii

Blizny potrądzikowe – zwalcz je masażem i mezoterapią igłową!

Nawet po ustąpieniu trądziku wiele osób pozostaje z bliznami — wypukłą lub popękaną skórą na twarzy, plecach lub klatce piersiowej. Te ślady, blizny potrądzikowe mogą stać się bardziej zauważalne z wiekiem z powodu utraty kolagenu, białka, które wspiera strukturę skóry. Jednakże, jeśli borykasz się z bliznami po trądziku nie musisz się już martwić! Znamy sposoby na to, byś mógł się z nimi uporać. Przeczytaj niniejszy artykuł, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj również: Czym jest model zniekształcania powięzi i do czego służy?

Blizny potrądzikowe – przyczyny

Aktywny trądzik może być jednym z najbardziej niepokojących schorzeń dermatologicznych. Niestety, około 1 na 5 osób z trądzikiem rozwinie później blizny potrądzikowe. W takich przypadkach blizny potrądzikowe są wynikiem zapalenia wyprysków potrądzikowych – to właśnie powoduje uszkodzenia skóry. Kiedy dochodzi do utraty tkanki, na powierzchni skóry tworzy się blizna w kształcie wgniecenia; ale gdy produkcja kolagenu w tkance bliznowatej jest zbyt duża w procesie naprawy, zamiast tego na górnej warstwie skóry mogą tworzyć się wypukłe blizny. Niektóre czynniki mogą zwiększać ryzyko blizn:

Trądzik zapalny z cystami lub guzkami charakteryzuje się obrzękiem, zaczerwienieniem i bólem. Może wnikać głęboko w skórę. Z tego powodu podejmij leczenie tak szybko, jak to możliwe. Czekanie z leczeniem trądziku, aż stanie się ciężki, może prowadzić do powstawania blizn, więc nie zwlekaj. Ponadto unikaj wyskakiwania lub ściskania trądziku. To powoduje stan zapalny, a w jego konsekwencji – blizny potrądzikowe. Znaczącą rolę odgrywają także geny. Skłonności do powstawania blizn po trądziku mogą być dziedziczne. Mimo to, posiadanie czynników ryzyka wcale nie oznacza, że w Twoim przypadku również może tak być. Jednakże czasami nie da się uniknąć powstania blizn po trądziku, nawet nawet stosując środki ostrożności.

Leczenie blizn potrądzikowych – mezoterapia igłowa

Mezoterapia igłowa obecnie jest stosowana w medycynie estetycznej do do leczenia kilku chorób skóry, takich jak pigmentacji, zmarszczek, blizn potrądzikowych, zanikowych, pooparzeniowych i rozszerzonych porów. Technika ta polega na wielokrotnym nakłuwaniu skóry za pomocą igieł. Specjalista wstrzykuje bezpośrednio w skórę małe ilości substancji aktywnych. Takich jak witaminy, minerały, aminokwasy, kwas hialuronowy lub kolagen.

Igły rozbijają wiązki kolagenu w powierzchniowej warstwie skóry właściwej, które są odpowiedzialne za blizny, a następnie wprowadzają więcej kolagenu bezpośrednio pod naskórek. Wielokrotne małoinwazyjne sesje mezoterapii igłowej są skutecznym sposobem leczenia blizn potrądzikowych. Stymulują procesy naprawcze. Ponadto ich zaletą jest to, że jest to stosunkowo pozbawiona ryzyka procedura wykonywana w gabinecie i minimalny czas rekonwalescencji pacjenta.

Działania fizjoterapeutyczne skuteczne w leczeniu blizn potrądzikowych

Istnieje wiele działań fizjoterapeutycznych w ramach usług fizjoterapia Poznań, które mogą pomóc w redukcji widoczności blizn potrądzikowych. W pierwszej kolejności warto rozważyć masaż tkanek głębokich. Może on pomóc w rozluźnieniu napiętych tkanek, zwiększeniu przepływu krwi i limfy oraz wzmocnieniu elastyczności skóry. To z kolei może pomóc w redukcji widoczności blizn. Ponadto, równie skutecznym zabiegiem fizjoterapeutycznym jest drenaż limfatyczny. Pomaga on w redukcji obrzęków i zastoju limfy w skórze. To z kolei może wpłynąć na zmniejszenie widoczności blizn potrądzikowych. Poprzez stymulowanie przepływu limfy, drenaż limfatyczny może również pomóc w poprawie krążenia krwi, a to z kolei może wpłynąć na zwiększenie dopływu tlenu i składników odżywczych do tkanek, co przyczyni się do ich regeneracji.